A 80-as évek elejétől kezdve a MÁV és később a leányvállalatai sem álltak a járművek színezését és színterveit illetően a helyzet magaslatán. Ez alól üdítő kivétel volt a 3 darab Samu. Sajnos minden egyes beszerzésnél más-más színű járművek érkeztek, így igen tarka flotta alakult ki. Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy járművekkel 3 cég is rendelkezik a MÁV csoporton belül így mindenki a saját arculati elemei szerint, festi járműveit. Ez a MÁV Cargo gépeinél nem is olyan nagy probléma, mert azok normál esetben csak tehervonatokat vontatnak. (Egyébként is szépek azok a Taurosok.) Sajnos a MÁV-Start állományában lévő járművek mutatják a legváltozatosabb színösszeállítást, ami azért probléma, mert halandó ember ezekkel a járművekkel találkozik legtöbbször. Az egyébként nagyon jól és egyedien dekorálható motorvonatoknál a színezések „Germanizálódtak” ami még elfogadható lenne, ha a Flirt-ök nem kapják meg ugyanazt a színezést, amelyet a Desiro-k is megkaptak! Ezzel felrúgták azt a 30 éves hagyományt, miszerint a Diesel járművek pirosak, a villannyal hajtottak pedig kékek. A Trakció gépei szerencsére egyelőre nem estek áldozatul ennek. Ami jó jel, hogy a hamarosan érkező 25 Traxx színezési tervén megmaradtak a tradicionális színek. Mivel új cégről van szó, teljesen újra kellene gondolni a színterveket! Még pedig úgy, hogy egy teljesen új, jól elkülöníthető színséma kerüljön fel a mozdonyokra, de a hagyományos elemeket is megtartva. Valamint, ha kell bármilyen mozdony típusra felkerülhessen, akár a Dieselekre is. Így született meg nálam a MÁV Trakció által rendelt Traxx mozdonyok színezési terve.
Az alábbi képen a Trakció terve látható!A jövő héten megjelenő Indóházban pedig az én terveim!:)